Dowody na skuteczność w czasie rzeczywistym telefonicznego Quitline dla palaczy

Spośród usług zalecanych przez Amerykańską Grupę Roboczą ds. Prewencji, porady dotyczące zaprzestania palenia tytoniu są zaliczane do kategorii o najwyższym priorytecie i najniższym wskaźniku dostaw.1 W wytycznych klinicznych publicznej służby zdrowia zaleca się korzystanie z telefonu w celu świadczenia usług doradczych w zakresie zaprzestania palenia tytoniu. po części dlatego, że takie quitlines mogą potencjalnie dotrzeć do dużej liczby palaczy2. W ostatnich latach takie programy rozprzestrzeniają się. Trzydzieści trzy państwa ustanowiły quitlines, a więcej przygotowuje się do tego. Wiele innych krajów ustanowiło krajowe quitliny. Zalecenie publicznej służby zdrowia opiera się na pozytywnych wynikach badań klinicznych, 2-5, ale pozostaje pytanie, czy quitlines mogą przełożyć te wyniki na rzeczywistą skuteczność. Sprawdzone metody leczenia czasami zawodzą w praktyce, ponieważ tłumaczenie z testów klinicznych na usługi może wiązać się ze zmianami warunków, w których uzyskano oryginalne wyniki. 6,6 Personel może się różnić umiejętnościami i entuzjazmem oraz kontrolą jakości, krytycznym elementem w zachowaniu interwencje mogą ucierpieć pod presją, aby zaspokoić wyrażone potrzeby klientów. Biorąc pod uwagę rosnące inwestycje publiczne w kwinty, ważne jest, aby ustalić, czy takie usługi mogą utrzymać skuteczność znalezioną w badaniach klinicznych. Przeanalizowaliśmy rzeczywistą skuteczność linii pomocy dla palaczy w stanie Kalifornia, ogólnokrajowego quitline opartego na udanym badaniu klinicznym.8 W działaniu od 1992 roku program był wzorem dla wielu innych quitlin.
Najbardziej rygorystycznym sposobem oceny skuteczności w praktyce byłoby przeprowadzenie randomizowanej, kontrolowanej próby w kontekście działania usługi. Jednak niewielu palaczy nazywających w pełni sprawny quitline będzie oczekiwać przypisania do grupy kontrolnej. Ponadto nałożenie kontroli w tym ustawieniu naruszyłoby standardy etyczne. Rozważania te mogą skłonić operatorów quizu do oceny swoich usług bez losowego projektu.
W naszym badaniu wykorzystano innowacyjny projekt, w którym losowa grupa kontrolna przeniosła się do normalnego działania quitline. Projekt wykorzystał fakt, że liczba wniosków o poradę czasami przekraczała pojemność quitline. Aby alokować usługę w odpowiedni sposób, wymagana była procedura randomizacji. Ten system alokacji umożliwił przetestowanie hipotezy, że poradnictwo telefoniczne dotyczące zaprzestania palenia może być skuteczne w świecie rzeczywistym.
Metody
Uczestnicy i ustawienie
Uczestnikami byli palacze, którzy zadzwonili do California Smokers Helpline, prowadzonego przez Uniwersytet Kalifornijski w stanie San Diego, który zapewnia bezpłatne wielojęzyczne usługi zaprzestania palenia. Gotowość palacza do rzucenia palenia jest oceniana, kiedy on / ona po raz pierwszy dzwoni. Ci, którzy nie są gotowi zrezygnować w ciągu tygodnia otrzymują materiały motywacyjne; ci, którzy są gotowi, otrzymują pomoc przy rzucaniu materiałów, a także udzielają porad telefonicznych. Badanie to zrekrutowało osoby dzwoniące, które stwierdziły, że są gotowe, chciały doradzić i wyraziły zgodę na ocenę (98,7 procent wyraziło zgodę). Projekt oceny i procedura zgody zostały zatwierdzone przez uniwersytecką instytucję odwoławczą.
Badanie zwerbowało 3282 uczestników od 11 lipca 1995 r. Do 4 listopada 1996 r
[patrz też: ortodonta warszawa mokotów, bardzo rzadkie choroby, chlamydia leczenie u mężczyzn ]
[patrz też: endometrium proliferacyjne, przychodnia kickiego, sanvit iwonicz ]