Dowody na skuteczność w czasie rzeczywistym telefonicznego Quitline dla palaczy ad 6

Jednakże, jak pokazuje Tabela 2, kiedy grupa kontrolna, która otrzymała poradnictwo i odpowiadającą podgrupę leczenia, została rozważona, wydłużone wskaźniki abstynencji w podgrupie B leczenia były w przybliżeniu dwa razy wyższe niż w grupie kontrolnej B dla wszystkich czterech okresów abstynencji. Dalsza analiza wskazuje, że interwencja osiągnęła swój efekt za pomocą dwóch mechanizmów: poprzez zwiększenie odsetka palaczy podejmujących próby rzucenia palenia oraz przez zmniejszenie prawdopodobieństwa nawrotu (jak można zauważyć w porównaniu podgrupy B z podgrupą B w Tabeli 3) . Co więcej, wydaje się prawdopodobne, że osoby palące w podgrupie B miały większą ambiwalencję niż osoby w podgrupie A. Nie stosowaliby oni poradnictwa, gdyby nie byli proaktywni. Wyższy wskaźnik sukcesu w podgrupie B leczenia niż w podgrupie kontrolnej B zapewnia zatem empiryczne wsparcie skuteczności proaktywnego doradztwa.2-5,8,17
To badanie ma kilka ograniczeń. Chociaż jego projektowi udało się uzyskać losowy przydział w otoczeniu zdrowia publicznego, nie potrafił on dokładnie ocenić, w jakim stopniu poradnictwo przyczyniło się do sukcesu w podgrupie kontrolnej A i podgrupie A, ponieważ nie było randomizowanych kontroli specyficznych dla tych podgrup. Palacze w tych podgrupach postępowali zgodnie z instrukcjami, aby oddzwonić, aby rozpocząć poradnictwo, i nie dziwiło to, że 18, 19 byli najbardziej skuteczni w rzucaniu palenia. Ponieważ wszystkie trzy podgrupy otrzymały takie samo doradztwo, nie wiadomo, czy poradnictwo podwoiło odsetek rzucania pacjentów w tych podgrupach, tak jak miało to miejsce w przypadku osób w podgrupie B.
Oszacowanie wskaźników abstynencji w podgrupie B w grupie B zakłada równość między podgrupą A i podgrupą kontrolną A, z uwagi na losowe przydzielenie uczestników do leczenia lub kontroli. Chociaż tabela pokazuje, że randomizacja dała grupy równoważne na linii podstawowej, bezpośredni test równości podgrupy A i podgrupy kontrolnej A nie był możliwy, ponieważ nie było wiadomo, którzy członkowie grupy leczenia należeli do której podgrupy. Stwierdziliśmy jednak istotną różnicę w częstości abstynencji między grupą leczoną a grupą kontrolną, co nie było uzależnione od jakichkolwiek założeń dotyczących równości podgrupy A i podgrupy kontrolnej A.10,11.
Chociaż to badanie pokazuje, że poradnictwo quitline było skuteczne, jego bezpośredni efekt kliniczny jest ograniczony przez fakt, że większość palaczy w programie nawróciła do końca 12 miesięcy. Niemniej jednak podwojenie skuteczności poradnictwa dotyczącego wskaźników powodzenia jest korzystniejsze niż wyniki badań klinicznych podsumowane przez Publiczną Służbę Zdrowia w zaleceniu dotyczącym doradztwa telefonicznego.2 Ponadto, quitlines są często integralną częścią ogólnounijnych kampanii antytytoniowych, więc mogą mieć wpływ na zdrowie publiczne wykracza poza samo doradztwo20. Być może z tego powodu wiele państw przeznacza znaczną część swoich funduszy na rzucenie palenia, aby wspierać szeroko promowane, centralnie obsługiwane quitliny zamiast tradycyjnych klinik leczenia zaprzestania palenia. Szczegółowa dyskusja na temat opłacalności quitlin w porównaniu z klinikami wykracza poza zakres tego artykułu, ale najnowsze dane sugerują, że palacze są czterokrotnie bardziej narażeni na używanie quitlin jako klinik twarzą w twarz , biorąc pod uwagę ten sam wysiłek promocyjny, więc oszczędności w samej promocji mogą być znaczne
Ponieważ udało nam się osadzić randomizowaną próbę w ramach bieżącej usługi dużego quizu w całym stanie, badanie to dostarcza mocnych dowodów, że poradnictwo telefoniczne prowadzone w świecie rzeczywistym może być skutecznym środkiem pomagającym rzucić palenie Dowody te popierają wytyczne publicznej służby zdrowia, wzywające do większej dostępności usług doradztwa telefonicznego w zakresie zaprzestania palenia.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Obsługiwane przez fundusze otrzymane z ustawy o ochronie zdrowia tytoniu z 1988 r., Proposition 99, w ramach dotacji (96-27049) z California Department of Health Services.
Author Affiliations
Z Wydziału Medycyny Rodzinnej i Prewencyjnej, University of California, San Diego, La Jolla.
Wyślij prośby o ponowne przesłanie do Dr. Zhu na Uniwersytecie Kalifornijskim w San Diego, 9500 Gilman Dr., Mail Code 0905, La Jolla, CA 92093-0905 lub w [email protected].
[podobne: chlamydia leczenie u mężczyzn, badania medycyny pracy wrocław, ortodonta warszawa mokotów ]
[przypisy: narośl na odbycie, urolog warszawa nfz, zamojski szpital niepubliczny ]